Stratomaster Extreme do samolotu - instrukcja (EN wersja)

Stratomaster Extreme do samolotu - instrukcja (EN wersja)

1,87 MB
Liczba pobrań: 3
Otwórz plik
Pobierz plik

Podobne instrukcje


Odsłon:  3840  Data dodania:  2009-03-27 15:02:55 
Czy ta instrukcja jest pomocna ?

Opis:

Stratomaster Extreme to podstawowy system instrumentów, w tym instrumentów silnikowych (EMS - engine monitoring system), w formie szklanego kokpitu, do zastosowania w małej awiacji.

Extreme został specjalnie zaprojektowany do wykorzystania na wolnym powietrzu w statkach powietrznych z otwartymi kokpitami. Zapewnia doskonałą czytelność przy słabym oświetleniu zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Stratomaster Extreme to najpełniejszy i najbardziej zwarty pakiet instrumentów pokładowych dostępny dzisiaj na świecie.

Wielokanałowy EMS zapewnia możliwość czuwania nad warunkami pracy silnika i optymalizowania jego parametrów i osiągów. EMS jest łatwo konfigurowalny zgodnie ze stylem linii Stratomaster i dlatego pasuje do szerokiego spektrum silników. Od małych silników dwucylindrowych, dwusuwowych do czterocylindrowych, czterosuwowych. M.in do silników Rotax od 447 do 914. EMS nie jest oczywiście ograniczony tylko do nich - można wykorzystać go do praktycznie dowolnych silników od VW do Jabiru i 2SI.

 

Wymiary: 202x92 mm. Głębokość montażowa 95mm (łącznie z konektorami i okablowaniem). Wycięcie panelu 196x75 mm. Masa 575 gramów plus RDAC V EMS 275 gramów.

Wysoce konfigurowalny Extreme to kompletne rozwiązanie integrujące podstawowe instrumenty pokładowe z pełnym monitoringiem pracy silnika

Przydatny w surowych warunkach pracy, wykorzystywany jest także w wielu statkach powietrznych z ograniczoną ilością miejsca na panelu.

 

Charakterystyka Stratomaster Extreme:

Wysokość do 40 000 ft (12 195 m) kalibrowana, rozdzielczość dynamiczna 1ft

Prędkość ASI lub TAS

Stoper

Stosunek składowej pionowej wznoszenia/zniżania do składowej poziomej do 1/99

QNH 960 do 1 060 hPa (28.3 - 31.3 Inch of Hg)

QNE 1013 hPa szybka selekcja (29.9 Inches of Hg)

Czas, data dla wpisów do książki logów

Czas od startu (lub czas lekcji)

Temperatura otoczenia z zewnętrznego czujnika

Wskaźnik poziomu paliwa z wykorzystaniem czujnika przepływu lub opcjonalnego czujnika poziomu paliwa

Zużycie paliwa z wykorzystaniem opcjonalnego czujnika przepływu

Szacowanie zasięgu (przy aktualnym zużyciu paliwa i prędkości)

Szacowanie długotrwałości lotu (czasu do opróżnienia zbiornika)

Rzeczywista droga przebyta

Napięcie. Zasilanie układu. Zazwyczaj akumulator 12V

VSI +/- 9 990 ft/min. (50.7 m/s) - zakres z analogowym wyświetlaczem logarytmicznym

Wyjście vario dla szybowców i motoszybowców

Logi lotów (lub lekcji) przechowujące do 240 wpisów

Licznik motogodzin, wstępnie nastawny do aktualnego nalotu silnika

Wysokościomierz gęstościowy

Barometr ciśnienia otoczenia

Wyświetlacz znaków rejestracyjnych samolotu

Licznik przeglądów

Ostrzeżenia dla temperatury silnika, przekroczenia maksymalnej i minimalnej prędkości, maksymalnej wysokości i niskiego poziomu paliwa

Wyprowadzenie zewnętrzne sygnału alarmowego (np. do lampki ostrzegawczej)

Wyprowadzenie alarmu akustycznego do zewnętrznego głośnika lub wyjście niskiego poziomu do odpowiednio wyposażonych słuchawek lub interkomu.

Tryby instruktora

Tryb główny i podporządkowany dla zdwojonego układu instrumentów.

Pomiar długości startu do wysokości 50 ft. AGL (15.24m)

Linia air talk do połączenia do:

komputerów PC i notebooków za pomocą opcjonalnego kabla

rejestratora Stratomaster "Black Box"

wtórnego instrumentu Stratomaster Extreme

Urządzenia-klucza do transferu logów nalotu (flight logs) (Key ring flight log download device)

 

RDAC "Remote Data Acquisition Computer"
Instrumenty pokładowe wykorzystują zdalny system monitorowania silnika. Czyni to instalację układu niezwykle prostą ponieważ żadne kable łączące czujniki lub dajniki nie muszą być dociągane do kokpitu. RDAC jest zainstalowany blisko silnika i jest podłączany do wyświetlaczy za pośrednictwem tylko pojedynczego kabla.
Występują dwie wersje RDAC. RDAC V jest wykorzystywany dla: Stratomaster E2, Extreme i Ultra "L". RDAV VIII przeznaczony jest dla Ultra "X".
Główna różnica pomiędzy tymi układami  polega na tym, że RDAC V oferuje cztery kanały dla termopar monitorujących temperaturę podczas gdy RDAC VIII oferuje 8 takich wejść. Wejścia te wykorzystane są dla dajników EGT i CHT.

 

Funkcje RDAC EIS (Engine Information System):

Czterokanałowy wzmacniacz termopar.

Akceptuje termopary typu K i J (wybieralne poprzez funkcje menu)

Dwukanałowe wejście pomiarowe NTC  dla standardowych czujników CHT Rotaxa 912 .

Wejście NTC temperatury oleju i płynu zgodne z  dajnikiem temperatury oleju Rotaxa i dajnikiem temperatury płynu MGL.

Uniwersalne wejście obrotomierza. Może być wykorzystane do szerokiego spektrum silników z wykorzystaniem różnych metod przyłączenia.

Wejście dajnika przepływu paliwa. Współpracuje z większością dostępnych dajników przepływu cieczy. Kalibracja  poprzez funkcje menu.

Wejście dajnika ciśnienia oleju. Współpracuje z większością dostępnych dajników, włącznie z VDO wykorzystywanymi w silnikach Rotax

Wejście czujnika poziomu paliwa z funkcją kalibracji o szerokich możliwościach, tak by umożliwić bezpośredni odczyt ilości paliwa skorygowanej dla kształtu zbiornika i tolerancji czujnika.

Uwaga: użycie systemu monitorowania poziomu paliwa na bazie analizy jego przepływu jako podstawowego systemu wskazywania jego poziomu nie jest zalecane. Obliczenie poziomu paliwa na podstawie jego przepływu jest operacją względną i obciążoną błędem. System ten można wykorzystywać wyłącznie jako pomocniczy wskaźnik paliwa dla obliczania zasięgu i długotrwałości lotu przy dostępności bezpośredniego wskaźnika poziomu paliwa. Warunek ten jest spełniony jeżeli zainstalowany zostanie opcjonalny czujnik poziomu paliwa.

Dodaj do ulubionych Zgłoś naruszenie regulaminu

Komentarze (0)


Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


Brak komentarzy

Instrukcje od

Brak instrukcji