Stratomaster Odysssey - wiodący, pełnofunkcyjny EFIS z ekranem 10.4\" do samolotu - instrukcja użytkowania (wersja EN)

Stratomaster Odysssey - wiodący, pełnofunkcyjny EFIS z ekranem 10.4" do samolotu - instrukcja użytkowania (wersja EN)

3,78 MB
Liczba pobrań: 6
Otwórz plik
Pobierz plik

Podobne instrukcje


Odsłon:  2386  Data dodania:  2009-03-27 14:51:25 
Czy ta instrukcja jest pomocna ?

Opis:

Odyssey - cechy podstawowe

Najwyższej jakości ekran TFT o przekątnej 10,4", z pełną czytelnością w bezpośrednim świetle słonecznym, z powierzchnią antyodblaskową i szerokim zakresem temperatur pracy.
Trwała, kompozytowo-aluminiowa obudowa z wyraźnymi klawiszami - w tym programowalnymi przez użytkownika - i pokrętłami.
Niska masa, mniej niż 2kg, prosta instalacja mechaniczna, nie wymagane żadne klamry czy ramki.

Możliwości przedstawione poniżej to tylko część dostępnych funkcji. Odyssey, tak jak jego mniejsza siostra Enigma, jest stale dynamicznie i bardzo elastycznie rozwijany.  Odyssey zawiera w sobie wszystkie możliwości Enigmy a ponadto posiada kilka nowych funkcji, związanych głównie z dodatkowymi interfejsami (ARINC429 itp.). Dodatki dostępne poprzez oprogramowanie są bezpłatnie dostępne dla użytkowników poprzez Internet a instalacja uaktualnień systemu jest prostą i szybką czynnością zajmującą tylko kilka sekund.

Odyssey jest w pełni zgodny z systemem baz danych Enigmy i programami narzędziowymi. Wszystkie one są dostępne bezpłatnie do ściągnięcia z naszych stron.
Uwaga: aplikacje napisane przez trzecie firmy lub osoby mogą wymagać zakupu lub licencji. Prosimy o bezpośredni kontakt z odpowiednimi właścicielami/twórcami tego oprogramowania

Cechy podstawowych przyrządów lotniczych:

Wysokościomierz: zakres od -700 do ponad 40.000 ft, rozdzielczość 1ft na wysokości morza.
Prędkościomierz: zakres od 16mph do 250mph lub 28 do 600mph.
Wariometr: +/-2000 ft/min wyświetlanie analogowe, +/-10.000 ft/min wyświetlanie cyfrowe. Dostępny tryb TE.
AOA (kąt natarcia): nominalny zakres 18 stopni (zakres ustawiany podczas lotu kalibracyjnego).

Orientacja:

Możliwość podłączenia zarówno do niedrogiego czujnika sztucznego horyzontu SP-4 jak też do wysoko wydajnego SP-5, w tym do wersji akrobatycznej SP-5.
Kurs magnetyczny może podawać czujnik SP-2 o wielkości pudełka zapałek.

Nawigacja:

Wbudowany 16 kanałowy odbiornik GPS z funkcją WAAS i RAIM, może również wykorzystywać zewnętrzny sygnał poprzez łącze GPS NMEA
Wejścia RS232 serial, ARINC 429 i analogowe +/-150mV dają możliwość podłączenia do standardowych radiostacji nawigacyjnych dla otrzymania i wyświetlania ILS, ścieżki schodzenia, VOR
Symulacja VOR, ILS, ścieżki schodzenia oparta tylko na GPS
GLS (GPS landing system) z HITS (Highway in the sky) - nawigacja 3D do progu pasa
Nawigacja HITS (Highway in the sky - autostrada na niebie) na trasie
Zobrazowanie ukształtowania terenu 3D
Pasy startowe 3D z informacją o zbliżaniu bez udziału pilota
Ruchoma mapa (moving map) zarówno przy mapach rastrowych jak i wektorowych.
Nieograniczona możliwość tworzenia i edycji danych nawigacyjnych, jak również map rastrowych i wektorowych przy użyciu bezpłatnego oprogramowania narzędiowego
Dane nawigacyjne z bezpłatnych źródeł jak również poprzez subskrypcję (PocketFMS, Jeppesen).

Kontrola silnika:

Jeden lub dwa silniki, tłokowe lub turbinowe, w pełni elastyczny i możliwy do dostosowania do każdego typu silnika.
Wykorzystuje standardowe, niedrogie moduły RDAC zdalnego zbierania sygnałów (dla uproszczenia instalowane w komorze silnika) jak również monitoring oparty na J1939 (CAN bus)
EGT, CHT, temp. oleju, ciśnienie oleju, obroty, temperatura płynu, przepływ paliwa, poziom(y)  paliwa, ciśnienie paliwa, napięcie, prąd, ... itd.

Inne cechy:

Automatyczna książka lotów z możliwością eksportu do programu "Enigma Flight Planner" pracującego na PC. Zapisuje do 1000 lotów z możliwością przeglądania w wewnętrznej przeglądarce.
Rejestracja typu "czarna skrzynka" wszystkich parametrów lotów na karcie SD z możliwością przeglądania za pomocą bezpłatnego programu, w tym eksport pokonanych tras do Google Earth.
Interfejs do radiostacji umożliwiający przestawianie częstotliwości na podstawie wewnętrznej bazy danych lub pokręteł.
9 ekranów w pełni konfigurowalnych przez użytkownika za pomocą programu "Odyssey Screen Designer and Simulator". Umożliwia użytkownikowi zaprojektowanie wyglądu swoich ekranów dokładnie w sposób jaki mu odpowiada.
Głosowe podpowiedzi i ostrzeżenia (o ile podłączone do odpowiedniego systemu audio) dotyczące kontroli silnika, nawigacji, parametrów lotu itp. Podpowiedzi głosowe mogą być nagrane przez użytkownika za pomocą bezpłatnego programu na komputerze PC.
Pełna zgodność z mapami i bazami danych Enigmy
Może pracować jako panel pojedynczy lub współpracować z jednym lub dwoma innymi panelami. Każdy zachowuje pełną funkcjonalność, dzieląc się między sobą danymi zewnętrznymi.
Niska energochłonność: tylko 1,5A/12V przy pełnym podświetleniu.
Zdwojone podświetlenie z niezależnym zasilaniem
Możliwość podłączenia układu z dodatkowymi portami I/O dla zastosowań wymagających większej ich ilości.
Łatwe i szybkie uaktualnianie oprogramowania za pomocą karty SD. Wszystkie uaktualnienia zawsze bezpłatne.
Wbudowany dysk typu solid state o dużej pojemności (brak elementów ruchomych, brak ograniczeń przeciążenia). Wszystkie dane nawigacyjne i mapy zainstalowane na dysku wewnętrznym.
Zdolność pracy wyłącznie z zewnętrzną kartą SD, w tym start systemu (awaryjny sposób pracy w wypadku awarii dysku wewnętrznego lub przy testowaniu sprzętu)
Wybór jednostek przez użytkownika (metry/stopy, litry/galony, km/h / kt itp.)

Interfejsy:

RS232 port 2 - NMEA wyjście dla autopilota, wyjście encodera  / wejście zewnętrznego sygnału GPS
RS232 ports 1,3,4,5 (stosownie do potrzeb: radio NAV/COM, FLARM, urządzenia antykolizyjne ZAON XRX, XM Weather interface).
  Porty 1 i 2 są zainstalowane standardowo. Porty 3,4,5 dostępne poprzez opcjonalny układ rozszerzający USB RS232. 
ARINC429 - 1 x TX, 3 x RX. Normal and high speed. TX->komunikaty autopilota, RX->NAV radios, traffic information systems (ARINC 735).
USB Host - 2 x wzajemne połączenie kilku paneli ze sobą (MASTER), urządzenia peryferyjne MGL (Weather systems itp.).
USB Device - 1 x wzajemne połączenie kilku paneli ze sobą (SLAVE).
CAN (J1939). Automotive multidrop communications interface.
Analogowe - 4 x +/-150mV analogowe wejđcia do podłączenia starszej generacji odbiorników NAV (ILS, Glide slope and flags).
Audio - wyprowadzenie wysokiego i niskiego poziomu sygnału dla podpowiedzi głosowych
Airtalk - 2 x szyna komunikacyjna (standard MGL). Wykorzystywana do podłączenia czujników kompasu i sztucznego horyzontu.
Wyprowadzenie enkodera wysokości do transpondera - Gillman altitude encoder output (standard parallel output bus).
rzyłącz do czujnika obrotów rotora (tylko dla wiropłatów).
Gniazdo dla aktywnej anteny GPS (gniazdo SMA).

Zasilanie:
Jedno wejście 12V nominal supply. System może pracować w zakresie 6V do 28V.
Jedno wejście/wyjście dla opcjonalnej baterii backup (zalecana kwasowo-ołowiowa 2,5 Ah). Wbudowany zasilacz z ograniczeniem prądowym.
Jedno bezpieczne wyjście 12V dla zasilenia ważnych instrumentów (sztuczny horyzont, kompas, kontroler silnika)
 

Dodaj do ulubionych Zgłoś naruszenie regulaminu

Komentarze (0)


Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


Brak komentarzy

Instrukcje od

Brak instrukcji