Stratomaster Ultra Horizon XL do samolotu - instrukcja (wersja EN)

Stratomaster Ultra Horizon XL do samolotu - instrukcja (wersja EN)

2,34 MB
Liczba pobrań: 2
Otwórz plik
Pobierz plik

Podobne instrukcje


Odsłon:  2351  Data dodania:  2009-03-27 14:58:34 
Czy ta instrukcja jest pomocna ?

Opis:

Ultra Horizon XL łączy w sobie wszystkie dostępne funkcje poprzednich modeli Ultra w jeden uniwersalny instrument. Posiada dwa, łatwo konfigurowalne, ekrany, które można przełączać jednym naciśnięciem klawisza. Pierwszy z nich może na przykład zawierać podstawowe instrumenty nawigacyjne, podczas gdy drugi wskazania czujników orientacji (np. sztuczny horyzont) i przyrządów monitorujących pracę silnika. TERAZ SAM DECYDUJESZ gdzie wyświetlić poszczególne wskaźniki.

 

Dodatkowo bezpłatny pakiet oprogramowania dla PC pozwala łatwo skonfigurować Twój ULTRA XL w domowym zaciszu, a następnie poprzez naciśnięcie jednego klawisza wprowadzić ustawienia do przyrządu.

 

   

 

Możesz samodzielnie zaprojektować wygląd obu ekranów albo bezpośrednio na przyrządzie albo wykorzystując specjalny, bezpłatny program dla PC do projektowania i symulacji dostępny tutaj:

Ultra Horizon XL screen designer and simulation

(Wymagania: komputer PC,  Windows 95,98,ME,NT,2000,XP. Dla symulacji min. 2.0GHz PC )

 

Program umożliwia symulację pracy rzeczywistego przyrządu ULTRA wraz z wszystkimi jego funkcjami. Dodatkowo może być wykorzystany do zaprojektowania własnego układu elementów na ekranie oraz szczegółowego skonfigurowania wszystkich opcji instrumentu. Po zakończeniu wszystkie ustawienia łatwo możesz przenieść do rzeczywistego przyrządu. Można również odczytać i zapisać na dysku PC istniejące projekty i ustawienia z przyrządu i przenieść je np. do innego ULTRA. Możesz stworzyć swoją całkiem spersonalizowaną bibliotekę projektów i ustawień!

 

Program wykorzystywany jest także do uaktualniania oprogramowania Twojego ULTRA, tak by zawsze móc korzystać z najnowszych wersji programu i jego możliwości.

 

Zainstalowana wersja oprogramowania wyświetlana jest zawsze w dolnej części ekranu startowego.

 

Wszystkie uaktualnienia można dokonywać samodzielnie za pośrednictwem kabla "PC to airtalk" (do nabycia u delaera MGLAvionics). Jest on również częścią składową zestawu "flight log download device"

 

W przypadku nie posiadania powyższego kabla, prosimy o kontakt z przedstawicielem MGLAvionics, który uaktualni dla Państwa posiadane oprogramowanie.

 

 

 

Skrócony opis możliwości funkcjonalnych Ultra XL:

 

Dla w pełni szczegółowej informacji o wielu cechach i funkcjach oferowanych przez ULTRA prosimy ściągnąć instrukcję. Poniższa lista jest tylko skróconym przeglądem:

 

Wysokość do 40 000ft (12 195m) kalibrowana, rozdzielczość dynamiczna 1ft

Prędkość ASI analogowa i cyfrowa, TAS cyfrowa

Stoper

Wskaźnik zniżania/wznoszenia to 1/99

QNH 960 do 1060 hPa (28.3  31.3 Inch Hg)

QNE 1013 hPa  szybki wybór (29.9 Inch Hg)

Czas, data do wpisów do dziennika lotów

Czas w powietrzu od startu (lub czas lekcji)

Temperatura otoczenia przy użyciu zewnętrznego czujnika

Poziom paliwa (max. 2 zbiorniki) przy użyciu czujnika przepływu (opcja) lub zewnętrznych czujników poziomu paliwa (nie stanowią wyposażenia - przyrząd współpracuje z dowolnymi)

Przepływ paliwa przy użyciu opcjonalnego czujnika przepływu

Szacowanie zasięgu lotu przy aktualnej prędkości i zużyciu paliwa (opcjonalny czujnik przepływu paliwa)

Czas do opróżnienia zbiornika paliwa

Kalkulator zasięgu przy ręcznie wprowadzonej GS

Rzeczywista przebyta droga powietrzna

Napięcie. Zasilanie układu. Zwykle akumulator 12V

Wariometr zakres +/- 9 900 ft/min (50.7 m/s) z logarytmicznym wyświetlaczem analogowym.

Dziennik lotów (lub lekcji) (Flight log) przechowujący do 200 wpisów

Licznik motogodzin z możliwością wstępnego dostosowania do rzeczywistego nalotu

Wysokościomierz gęstościowy

Barometr

Wyświetlacz znaków samolotu

Licznik przeglądów

Ostrzeżenia dla temperatur silnika, zbyt wysokiej lub niskiej prędkości, maksymalnej wysokości i niskiego poziomu paliwa

Zewnętrzne wyjście sygnału alarmowego do podłączenia lampki ostrzegawczej

Wyjście alarmu akustycznego do głośnika na panelu lub niskiego sygnału do podłączenia do odpowiednio przystosowanych słuchawek lub interkomu

Tryb instruktora

Tryby pracy MASTER/SLAVE dla zdwojonych układów instrumentów

Pomiar długości startu do wysokości 50 ft. AGL (15.24m)

Sztuczny horyzont (wymaga SP-3h, SP-3hc)

Chyłomierz (wymaga SP-3h, SP-3hc)

Zakrętomierz (wymaga SP-3h, SP-3hc)

Busola (wymaga SP-1, SP-2 or SP-3hc)

Łącze Air-talk dla podłączenia do:

PC lub laptopa przy użyciu opcjonalnego kabla

rejestratora parametrów lotu Stratomaster Black Box

drugiego przyrządu Stratomaster Ultra

Flight Log Download Key (Urządzenie-klucz do transferu dziennika lotów (flight logs) z instrumentu do programu Flight log)

czujników SP-1, SP-2, SP-3h lub SP-3hc

RDAC "Remote Data Acquisition Computer"
Instrumenty pokładowe wykorzystują zdalny system monitorowania silnika. Czyni to instalację układu niezwykle prostą ponieważ żadne kable łączące czujniki lub dajniki nie muszą być dociągane do kokpitu. RDAC jest zainstalowany blisko silnika i jest podłączany do wyświetlaczy za pośrednictwem tylko pojedynczego kabla.
 

Cztero- lub 12- kanałowy wzmacniacz termopar.

Akceptuje termopary typu K i J (wybieralne poprzez funkcje menu)

Wejście NTC temperatury oleju i płynu zgodne z  większością czujników temperatury (w tym czujników CHT Rotaxa) i czujnikiem temperatury płynu MGL.

Uniwersalne wejście obrotomierza. Może być wykorzystane do szerokiego spektrum silników z wykorzystaniem różnych metod przyłączenia.

Wejście czujnika przepływu paliwa. Współpracuje z większością dostępnych czujników przepływu cieczy. Kalibracja  poprzez funkcje menu.

Wejście czujnika ciśnienia oleju. Współpracuje z większością dostępnych czujników, włącznie z VDO wykorzystywanymi w silnikach Rotax

Wejście czujników poziomu paliwa (max. dwa zbiorniki) z funkcją kalibracji o szerokich możliwościach, tak by umożliwić bezpośredni odczyt ilości paliwa skorygowanej dla kształtu zbiornika i tolerancji czujnika.

W przypadku niewykorzystania pierwszego wejścia temperatury wody / CHT, można je wykorzystać do podłączenia czujnika temperatury LM335 jako ostrzeżenia o oblodzeniu gaźnika. Czujnik powinien być ulokowany od zewnętrznej strony gaźnika w bezpośredniej bliskości przepustnicy.

System monitorowania pracy silnika (EMS) dołączony do ULTRA XL współpracuje z wieloma silnikami w związku z czym ekran może być konfigurowany na wiele różnych sposobów za pomocą MENU  Device setup.

Funkcje kompasu i orientacji przestrzennej samolotu

Dostępne funkcje zależą od możliwości podłączonego pakietu czujników. Poniższa lista przedstawia funkcje dostępne z pakietem SP-3:

Sztuczny horyzont: wyświetlacz przypomina sztuczny horyzont w formie spotykanej w panelach IFR. Wskazania nie są ograniczone do określonych zakresów przechylenia lub pochylenia.

Zakrętomierz z chyłomierzem: zawiera znacznik "Rate 1" (standardowy zakręt 2 minutowy przy przechyleniu  20 stopni) i tradycyjną "kulkę" chyłomierza.

Wskazania kompasu i żyrokompasu:. zależnie od możliwości dołączonego pakietu.

Dziennik lotów

Prawdopodobnie jedną z najbardziej użytecznych funkcji przyrządu Stratomaster ULTRA XL jest jego zdolność do prowadzenia dziennika lotów.

Wpisy do dziennika lotów mogą być dokonywane w jeden z poniższych, wybrancyh przez użytkownika, sposobów:

Wpis automatyczny - normalny samolot. Automatyczna detekcja początku i końca lotu przy wykorzystaniu kombinacji obrotów silnika z prędkością powietrzną i przewyższeniem. Jest to tryb pracy Stratomastera ULTRA XL najczęściej wybierany przez pilotów.

Wpis automatyczny - wiropłaty. Sposób działania podobny jak powyżej, nie uwzględniana jest prędkość powietrzna, natomiast wzrost obrotów powyżej 70% obrotów maksymalnych jest wykorzytywane do zaznaczenia potencjalnego początku lotu.

Wpis ręczny. Pilot ręcznie wprowadza początek i koniec lotu.

Wpisy dokonywane są dla lotów dłuższych niż 1 minuta. Krótsze loty nie są zapamiętywane w dzienniku.

 

Stratomaster zachowuje w pamięci dziennika ostatnich 200 lotów.

 

Po zakończeniu lotu przy wpisie do dziennika zapamiętywany jest rónież numer pilota wybrany w głównym menu. Umożliwia to prowadzenie dziennika lotów wielu pilotów i wykorzystywanie wpisów do rozliczeń nalotów dla samolotów  będących w użytkowaniu więcej niż jednego pilota. Dziennik może być przeglądany w dowolnej chwili, może on być również przenoszony do PC bezpośrednio za pomocą kabla lub za pomocą "key-ring download device" (opcja)

 

 

W dzienniku lotów zapamiętywane są następujące dane:

Data (DD/MM) startu

Czas startu.

Czas lotu (wyświetlany albo w godzinach i minutach albo w godzinach i ułamku godzin - zależnie od ustawienia)

Maks. osiągnięta wysokość (w stopach lub metrach w zależności od ustawień)

Maksymalna osiągnięta prędkość. Wyświetlana prędkość zależy od wyboru AIS lub TAS (w kilometrach/godz, milach/godz lub węzłach w zależności od ustawień).

Odczyt licznika motogodzin na końcu lotu/lekcji (w

Hobbs meter reading at end of flight/lesson (wyświetlany albo w godzinach i minutach albo w godzinach i ułamku godzin - zależnie od ustawienia)

Numer pilota

 

ULTRA HORIZON XL - przykładowe zrzuty ekranów

 

przykładowy panel VFR

 

 

 

 

 

 

 

przykładowy panel IFR

 

 

 

 

 

 

 

przykładowy panel VFR wiropłata

 

 

 

 

Dodaj do ulubionych Zgłoś naruszenie regulaminu

Komentarze (0)


Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


Brak komentarzy

Instrukcje od

Brak instrukcji