Czego pragnie pokolenie Walkmana? Sony publikuje badania przeprowadzone wśród dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków. - Instrukcja.pl

Czego pragnie pokolenie Walkmana? Sony publikuje badania przeprowadzone wśród dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków.

Na zlecenie firmy Sony, TNS OBOP przeprowadził badanie na temat polskiej kultury słuchania muzyki na urządzeniach przenośnych, którym 33 lata temu początek dał Walkman®. W badaniu zapytano Polaków urodzonych pod koniec lat 70. i na początku 80. o wspomnienia i współczesne oczekiwania wobec przenośnych urządzeń audio. Okazuje się, że dla ponad 80% badanych posiadanie mobilnego odtwarzacza kasetowego w czasach przemian ustrojowych było głównym wyróżnikiem i symbolem dobrobytu i zarazem przedmiotem pożądania. Oznacza to, że Walkman® Sony wyprzedził takie ikony popkultury jak klocki Lego (73%), samochód zdalnie sterowany (69%) czy nawet dżinsy z Pewexu (51%). Pokolenie Walkmana dobrze wspomina swoje dzieciństwo - zwłaszcza wspólną zabawę z przyjaciółmi - na którą wskazało 89% badanych.

Jeden przedmiot pożądania dla tak znaczącej większości reprezentatywnej grupy osób oznacza, że odkryliśmy wspólny mianownik dla ludzi w wieku od 25 do 35 lat. Skoro ten kasetowy przenośny odtwarzacz i pierwsze hity muzyczne zabierane ze sobą na wynos były tak ważnym elementem rzeczywistości, to myślę, że śmiało możemy mówić o „pokoleniu Walkmana" - powiedział Piotr Chojnowski, Lider Zespołu Badań Rynku Technology, TNS OBOP.

Fakt, że tak wiele osób wskazało właśnie na odtwarzacz Sony Walkman® jako przedmiot pożądania, było dla mnie dużym zaskoczeniem. Z drugiej strony, gdy sięgam pamięcią do tamtych czasów, to trudno mi je sobie wyobrazić bez tego urządzenia - powiedział Łukasz Napora, dziennikarz i producent muzyczny.

W ciągu ostatnich trzydziestu paru lat zmieniło się prawie wszystko - ustrój polityczny, zwyczaje, muzyka, ale przede wszystkim sposób myślenia i przyzwyczajenia społeczeństwa. Szybki postęp technologiczny spowodował, że bez elektroniki nie wyobrażamy sobie codziennego życia. Tym samym słuchanie muzyki na odtwarzaczu przenośnym nie jest już niczym szczególnym. Badanie wykazało, że zdecydowana większość respondentów (90%) słucha muzyki na przenośnym odtwarzaczu lub w telefonie Mimo że telefon komórkowy jest najczęściej używanym odtwarzaczem, to badania wskazały, że dla połowy respondentów (52%) samodzielny odtwarzacz zapewnia wyższą jakość dźwięku.

Zmieniły się również priorytety, które decydują o wyborze tego rodzaju urządzeń. Dobre odtwarzacze muzyczne według badanych powinny charakteryzować się przede wszystkim krystalicznym dźwiękiem (95%). Badania wskazują także, że na jakość dźwięku wpływa przede wszystkim marka odtwarzacza (64%) lub wzmacniacz cyfrowy (67%). Istotne było również, aby obsługa odbywała się za pomocą intuicyjnego menu (85%). Ważne też dla respondentów było, aby sprzęt nie wymagał przewodów do podłączenia go do komputera (72%), mógł odtwarzać multimedia na telewizorze (65%) i umożliwiał korzystania z aplikacji online (55%).

Zmienia się otaczający nas świat, ewoluują technologie, ale też codzienne potrzeby i oczekiwania. Dziś muzyka „na wynos" nie jest niczym szczególnym, ale istnieje zdecydowane oczekiwanie, żeby dźwięk był naprawdę dobrej jakości. Pokolenie Walkmana - dzisiejsi dwudziesto i trzydziestolatkowie - jest tego w pełni świadome i otwarcie tego oczekuje od dobrych odtwarzaczy przenośnych. Ciekawe jest też dzisiejsze podejście do rozrywki. Młodzi ludzie chcą, żeby technologie były jej nośnikiem - nie tylko audio, ale i wideo. I choć pokolenie Walkmana nie spędza czasu z przyjaciółmi w szkole czy na podwórku, to nie chce rezygnować ze wspólnej zabawy. Dziś gry i funkcje społecznościowe ma nam umożliwić sprzęt i dostępne na nim aplikacje. Odpowiedzią na te potrzeby jest najnowsza wersja odtwarzaczy muzycznych Sony Walkman® z serii Z 1000.

Wzmiankowane nazwy firm i produktów mogą być znakami handlowymi odpowiednich właścicieli.

*WALKMAN jest zastrzeżonym znakiem handlowymi Sony Corporation.

Metodologia badania: Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1127 osób w wieku 25-35 lat korzystających z Internetu. Projekt wykonano na platformie Connect TNS&NK Research Community z wykorzystaniem ankiety online. Badanie odbyło się w dniach 16-19 marca 2012 r.

 

 

źródło: Sony Polska

2016 (7)

    Czerwiec (2) TypeError

    TypeError

    modules/smarty/libraries/smarty/Smarty.class.php [1693]:

    stripslashes(): Argument #1 ($string) must be of type string, array given

    Czas wywołania: {execution_time} sekund, użyto {memory_usage} MB pamięci. Wygenerowano przez Kohana v{kohana_version}.