CES 2013: Słuchawki, które do grania wykorzystują ludzkie kości - Instrukcja.pl

CES 2013: Słuchawki, które do grania wykorzystują ludzkie kości

Na CES nie zabrakło wielu ciekawych premier, poznaliśmy wykrzywione telewizory, elastyczne ekrany, ale także słuchawki, które zamiast klasycznych głośników z membranami, wykorzystują do reprodukcji dźwięku kości czaszki słuchającego. Taką konstrukcję pokazał Panasonic.

Konstrukcja Panasonica to na pierwszy rzut oka zwykle, bezprzewodowe słuchawki Bluetooth, które dzięki swojej konstrukcji opartej na tylnym pałąku można uznać nawet za słuchawki sportowe. Kiedy jednak przyjrzymy się urządzeniu z bliska to okazuje się, że producent pozbawił słuchawkigłośników, a dostępne są jedynie dwie, niewielkie płytki. Kiedy założymy słuchawki na głowę, to płytki przenoszące dźwięk znajdą się tuż przed naszym uchem, na wysokości "mniej-więcej" kanału usznego.

Zasada działania jest teoretycznie prosta - zamiast wprawiać w drgania błonę bębenkową i w ten sposób przenosić dźwięk do ucha wewnętrznego, w drgania wprowadzane są nasze kości i w taki właśnie sposób przeniesiony zostaje dźwięk. Oczywiście, drgania te nie są przez nas wyczuwalne i nie ma się wrażenia, że coś nam wibruje na głowie.

Jakość dźwięku, który generowały z siebie słuchawki Panasonica należy uznać za całkiem dobrą. Oczywiście daleko im do dobrych, klasycznych słuchawek z przetwornikami neodymowymi, jednak to jak grają one na etapie prototypu jest całkiem dobre. Słychać było, że słuchawki radzą sobie nieco lepiej z tonami niskimi, niż wysokimi. Kiedy słuchawki wejdą do sklepów? Tego niestety nie ujawniono, jednak podkreślano nam, że jest to dopiero prototyp.

Jarosław Babraj

 

 

 

2016 (7)

    Czerwiec (2) TypeError

    TypeError

    modules/smarty/libraries/smarty/Smarty.class.php [1693]:

    stripslashes(): Argument #1 ($string) must be of type string, array given

    Czas wywołania: {execution_time} sekund, użyto {memory_usage} MB pamięci. Wygenerowano przez Kohana v{kohana_version}.