Jak dbać o rower, cz II : REGULACJA HAMULCÓW TYPU V-BREAK - Instrukcja.pl

Jak dbać o rower, cz II : REGULACJA HAMULCÓW TYPU V-BREAK

Instrukcja jak regulować hamulce w rowerze

Podobne instrukcje

CRIVIT IP44

Od: laziW
Liczba wyświetleń: 10380

Konserwacja i naprawa rowerów

Od: Majster76
Liczba wyświetleń: 13432

Odsłon:  21123  Data dodania:  2008-12-30 19:34:18 
Czy ta instrukcja jest pomocna ?

Opis:

:: REGULACJA HAMULCÓW  TYPU V-BREAK ::
Dobrze, gdy przy okazji regulacji hamulcy wymienisz linki i pancerze na nowe. Jeśli Twoje hamulce nie są już nowe, dobrze wyczyść aluminiową fajkę doprowadzającą linkę do hamulca, to ulubione miejsce zbierania się brudu, obniżającego jakość pracy spowalniaczy.

Drugą istotną sprawą jest stan klocków. Zwróć szczególną uwagę na symetryczność klocków tworzących parę. W przypadku klocków z trzpieniami, używając np. papieru ściernego możesz je wyrównać. W przypadku samych wkładów jedyną radą na niesymetryczność jest zakup nowych gumek.

Nowe klocki musisz założyć również wtedy, gdy na starych brak już rowków odprowadzających. Właściwą regulację rozpoczynamy od rozpięcia linki hamulcowej i poluzowania odpowiednim kluczem (to chyba 5) śrub mocujących klocki. Przyciągnij palcami ramiona hamulcy do obręczy. Zaciśnięte ramiona powinny być równolegle do siebie! Jeśli nie są, musisz odpowiednio pozamieniać podkładki (na każdym ramieniu są dwie, z reguły różnej szerokości).

Czasami ostatecznością jest dopiłowanie tulejek od strony, która przylega do ramion hamulcy (tylko nie uszkodź przy tej okazji wypukłej profilowanej strony tulejki). Następnie odkręć śruby mocujące klocek na tyle, żebyś mógł nim swobodnie poruszać.

Dosuń klocek do obręczy tak, aby znalazł się centralnie na obręczy. W żadnym przypadku nie może on zsuwać się z obręczy, ani tym bardziej trzeć o oponę. Jeśli nie chcesz, aby Twoje hamulce przeraźliwie piszczały, klocki muszą być skośnie ustawione względem obręczy, tzn. zbiegać się ku kierunkowi jazdy.

Dokręć śruby mocujące klocek, zwracając uwagę, aby nie zmieniły swego położenia. Wkręć pokrętła regulacyjne w dźwigniach do połowy ich długości, a następnie przykręć linki do ramion hamulca zostawiając mniej więcej po milimetrze luzu każdemu klockowi.

Zaciskając klamkę sprawdź, czy klocki jednocześnie "wzięły" obręcz. Jeśli nie, czeka Cię chwila zabawy malutkimi śrubkami w ramionach hamulca. Wkręcaj śrubkę w tym ramieniu, które pierwsze dotyka obręczy, aż do wycentrowania szczęk. Możesz sobie pomóc luzując śrubkę w przeciwnym ramieniu, ewentualnie przez ręczne odgięcie sprężyny (ostrożnie - lubi pęknąć). Jeśli wszystko jest OK i nic nie ociera podczas obracania kołem, możesz dobrze dokręcić wszystkie śruby i ruszać w drogę.
Dodaj do ulubionych Zgłoś naruszenie regulaminu

Komentarze (1)


Aby dodać komentarz musisz się zalogować.


  • damianwro, 2008-12-30 19:44:58

    Niezbyt fajnie się to czyta. Pomogłoby rozdzielenie tekstu enterami, może nawet podzielenie czynności na kolejne punkty.

Instrukcje od ogorekp

dieta turbo

Od: ogorekp
Liczba wyświetleń: 16012

Ekologiczne pisanki

Od: ogorekp
Liczba wyświetleń: 5166

Jak być pewnym siebie? Poradnik

Od: ogorekp
Liczba wyświetleń: 21443

LATARKI EX ZGODNE Z ATEX

Od: ogorekp
Liczba wyświetleń: 4448