przyczyną czego jest wyświetlanie ANTIPOLLUTION FLAUT
citroen c5
« poprzednia 1 następna »
agagumulak | 2009-10-27 07:47:13 |
Majster76 | 2009-10-27 07:52:18 |
ANTIPOLLUTION FAULT to uszkodzenie cewki zaplonowej CEWKA ZAPŁONOWA
Działanie Cewka zapłonowa przekształca napięcie akumulatora w wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry. Cewka zapłonowa składa się z elektromagnesu (cewki pierwotnej) oraz cewki wysokiego napięcia (cewki wtórnej). Po włączeniu przepływu prądu przez cewkę pierwotną powstaje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika. Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego na cewce wtórnej, wystarczająco wysokiego do najonizowania mieszanki. Najonizowana mieszanka jest przewodnikiem i przez świecę zapłonową przepływa prąd. Parametry OPÓR: układ pierwotny: ± 0,3 - 2 omów układ wtórny ± 5k - 20k omów napięcie zasilania: 12 V prąd ograniczony do: ± 7A Układy z rozdzielaczem Cewki zapłonowe stosowane w połączeniu z rozdzielaczem składają się z jednej cewki pierwotnej i jednej wtórnej. Wysokie napięcie, wywołane na cewce wtórnej, jest podłączane do jednej ze świec zapłonowych wybranej przez rozdzielacz. Cewki zapłonowe z jednoczesną iskrą Cewka wtórna ma dwie końcówki. W normalnej cewce zapłonowej jedna z tych końcówek doprowadza wysokie napięcie. Druga końcówka jest połączona z końcówką dodatnią (15) lub ujemną (1) cewki pierwotnej. W cewce zapłonowej z jednoczesną iskrą obie końcówki są podłączone do świecy zapłonowej. W związku z tym obie świece zapłonowe iskrzą jednocześnie cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 2- cylindrowy 4-suwowy cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 4- cylindrowy 4-suwowy Aby zapewnić zasilanie do czterech świec zapłonowych silnika 4- cylindrowego potrzebne są dwie cewki zapłonowe. Rysunek poniżej (po lewej) pokazuje cewkę zapłonową dla dwóch świec zapłonowych. Cewka zapłonowa na rysunku po prawej stronie zawiera dwa takie zestawy. Ta cewka zapłonowa zasila cztery świece zapłonowe. Sekwencyjny wtrysk paliwa Układy zapłonu sekwencyjnego to układy zapłonu bez rozdzielacza, wykorzystujące jedną cewkę zapłonową na cylinder. Każda cewka zapłonowa jest sterowana indywidualnie przez zespół sterowania. Sterowanie elektryczne Prąd przepływający przez cewkę pierwotną wywołuje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika. Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego i iskrę. Ilość amperów przed wyłączeniem prądu powinna być wystarczająco duża aby uzyskać dużą zmianę pola magnetycznego w chwili wyłączenia prądu. Prąd przepływający przez cewkę pierwotną jest więc regulowany elektronicznie. Moduł zapłonu jest zasilany przez obwód ograniczający. Zastosowanie go w połączeniu z cewką zapłonową o małym oporze powoduje, że wielkość prądu nie zależy od napięcia akumulatora. W czasie, gdy przepływ prądu jest wyłączony, napięcie na module zapłonu wynosi 12 V. W chwili, gdy prąd jest włączany, napięcie spada do 0 wolt. Od tej chwili prąd rośnie do czasu osiągnięcia wartości granicznej. Obrazy oscyloskopowe A i B są przykładem napięcia pierwotnego zmierzonego na dwóch różnych obwodach ograniczających. Po zwiększeniu napięcia na module zapłonu napięcie na cewce pierwotnej zmniejsza się. Powoduje to pojawienie się prądu ograniczającego na obrazie oscyloskopowym A. Moduł zapłonu na obrazie oscyloskopowym B włącza i wyłącza prąd w celu jego ograniczenia. Diagnostyka układu elektrycznego STATYCZNE DYNAMICZNE Aby wykonać te pomiary zapłon powinien być włączony. Pomiary: Zmierzyć opór pierwotny i wtórny na cewce zapłonowej. Zmierzyć napięcie na dodatniej końcówce modułu zapłonu. Napięcie powinno być równe napięciu akumulatora. Uruchomić silnik i zmierzyć napięcie pierwotne używając oscyloskopu. wynik: Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora. odłączyć dodatnią końcówkę i powtórzyć pomiar wynik: 0 V sprawdzić zasilanie. 12 V sprawdzić moduł zapłonu wynik: Napięcie jest równe napięciu akumulatora. sprawdzić opór pierwotny cewki zapłonowej sprawdzić moduł zapłonu sprawdzić okablowanie pomiędzy modułem zapłonu a modułem zapłonu. wynik Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora. sprawdzić blokadę zapłonu sprawdzić okablowanie pomiędzy blokadą zapłonu a cewką zapłonową |
« poprzednia 1 następna »